BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at gøre en forskel og for at hjælpe borgere med at finde et fleksjob? Trives du med opsøgende kontakt til virksomheder, og kan du skabe gode match mellem virksomheder og ledige fleksjobbere? Har du et smittende engagement, og er du god til at motivere og skabe tillidsfulde relationer? Så håber vi, at du vil være en del af vores stærke faglige og kollegiale fællesskab.
Hos Jobcenter Assens ønsker vi at gøre en ekstraordinær indsats for at støtte flere ledige fleksjobbere med at finde deres fleksjob.
Vi søger derfor en ny kollega til afdelingen Job- og Virksomhedsservice i en tidsbegrænset stilling på ét år. Stillingen er på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse hurtigst muligt.
Om jobbetDu bliver en del af Job- og Virksomhedsservice, som er en afdeling i Jobcentret. I afdelingen er vi 23 medarbejdere, som arbejder med målgrupperne a-dagpenge, kontanthjælp (jobklare) og ledighedsydelse samt rekrutteringsservice, uddannelsesvejledning, administration og flere interne jobindsatser.
Som jobformidler vil du arbejde med ledige fleksjobbere og understøtte og motivere dem i at finde fleksjob. Du vil både fungere som myndighedssagsbehandler og jobkonsulent.
Dine myndighedsopgaver vil bl.a. bestå i at gennemføre lovpligtige samtaler og registrere dem, indgå i vores interne indsatser, lave rådighedsvurderinger og partshøringer og fortage lovpligtige revurderinger på fleksjobområdet. Derudover har du en stor del af tiden opsøgende virksomhedskontakt.
Dine værktøjer i samtalerne og den opsøgende virksomhedskontakt inkluderer bl.a. fokus på jobformidling, 'Min Plan' og 'A-B-C strategien'.
Hvem er duVi forestiller os, at du:
- Er uddannet socialformidler eller socialrådgiver.
- Har med fordel erfaring fra beskæftigelsesområdet.
- Er god til at skabe tillidsfulde relationer til borgere med forskellige baggrunde.
- Har gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt.
- Har gode samarbejdsevner, en motiverende og igangsættende tilgang til opgaverne.
- Trives med opsøgende kontakt til virksomheder og etablering af virksomhedspraktikker.
- Har lyst til at deltage i vores interne indsatser for ledige fleksjobbere og være med til at udvikle dem.
- Har administrativ flair og gode IT-kompetencer. Vi arbejder bl.a. med fagsystemerne MOMENTUM og VITAS.
- Er en teamplayer, der motiveres af at skabe resultater.
- Har gyldigt kørekort.
Hos os får du:
- Et engageret team på 23 kollegaer med et stærkt fagligt og kollegialt fællesskab.
- Et meningsfuldt job, hvor vi sammen hjælper borgere ud på arbejdsmarkedet.
- Et uformelt arbejdsmiljø, hvor faglighed og humor betyder rigtig meget.
- Faglig sparring og fokus på at udveksle erfaringer og synliggøre resultater.
- Mulighed for at arbejde hjemmefra efter interne retningslinjer.
- Flekstid.
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne om lokal løndannelse.
Vi gør opmærksom på, at straffeattest skal indhentes, inden ansættelse kan finde sted.
Vil du vide mereHvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte konstitueret afdelingsleder Nadja Sylvest på nbsyp@assens.dk. Send en mail, og så vil du blive kontaktet hurtigst muligt.
Ansøgningsfristen er den 8. december 2024, og vi holder ansættelsessamtaler den 16. december 2024.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=49659877)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Assens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Assens Kommune - Jobcenter Assens, Rådhus Allé, 5610 Assens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-12-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6152074