Jurist søges til arbejde med fast ejendom og aktindsigt i Assens Kommunes juridiske team

dato

Hos det juridiske team i Byrådssekretariatet i Assens Kommune søger vi en ny kollega, som har lyst til at arbejde med fast ejendom og aktindsigt.

Stillingen er på fuld tid og med tiltrædelse den 1. januar 2026.

Om jobbet Som vores nye kollega får du frihed under ansvar, stor opbakning og altid mulighed for faglig sparring med erfarne kolleger. Du får afvekslende opgaver og faglige udfordringer.

Du bliver en del af et fagligt stærkt juridisk miljø. Vi arbejder sammen om opgaverne, men med hvert vores faglige fokus. Vi har vores primære fagområder, som vi bistår også hinanden og sammen er vi juridiske generalister.

Dit fokusområde vil særligt være fast ejendom og aktindsigt. Herudover vil du skulle indgå i det juridiske team, som sammen rådgiver vores kolleger kommunen inden for alle de kommunale sagsområder.

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Køb og salg af fast ejendommen. Du vil sammen med en anden jurist fra teamet have et tæt samarbejde med kollegerne i Erhvervskontakten om køb og salg af jord og de juridiske spørgsmål, som knytter sig dertil. Du vil skulle udbyde ejendomme, udarbejde købsaftaler, have dialog med landinspektør mm.
  • Indgåelse af leje- og brugsretsaftaler. Du vil have dialog både internt med kolleger i fagområderne og med eksterne parter.
  • Aktindsigt. Du vil sammen med en anden jurist fra teamet bistå fagområderne med rådgivning om besvarelse af aktindsigt, og du vil skulle træffe afgørelser i udvalgte større og komplicerede sager om aktindsigt af særlig bevågenhed.
  • Juridisk rådgivning og vejledning i øvrigt til fagområderne i Assens Kommune.
  • Og meget mere.
Du vil i din hverdag få en stor kontaktflade til kolleger i organisationen og eksterne samarbejdspartnere.

De øvrige fokusområder i det juridiske team er blandt andet planret, naturbeskyttelsesret, socialret, kommunalret, GDPR, kontraktsret, udbud og almen boliglovgivning.

Derudover vil du, ligesom vi andre, være med til at løse juridiske ad hoc spørgsmål, og du vil samtidig skulle arbejde med offentligret og forvaltningsret som en naturlig del af arbejdet.

Vi har fleksible rammer med mulighed for hjemmearbejde op til to dage om ugen.

Hvem er du Du er uddannet cand.jur eller cand.merc.jur. og ønsker at indgå i vores faglige fællesskab. Søg gerne, uanset om du har erfaring eller er nyuddannet.

Vi står klar med introduktion til fagområderne og faglig sparring.

Du er løsningsorienteret og kan lide at arbejde selvstændigt med dine fokusområder, men har samtidig lyst til at arbejde sammen med andre og være med til at skabe resultater på tværs af fagligheder.

Du har en naturlig respekt for andre fagspecialister, og du er god til at omsætte kompliceret jura til konkret rådgivning.

Du er nysgerrig, videbegærlig, god til selvstændigt at tilegne dig viden, og du har lyst til at følge med i udviklingen på dine faglige fokusområder.

Hvem er vi Du bliver en del af det juridiske team, hvor du får seks dygtige kolleger. Derudover får du tæt kontakt til kolleger i Assens Kommune i øvrigt.

Det juridiske team er en del af Byrådssekretariatet, hvor vi i alt er 17 kollegaer, som løser forskellige tværgående opgaver.

Byrådssekretariatet er en af tre stabsafdelinger, som alle refererer til kommunaldirektøren. Din nærmeste chef bliver sekretariatschefen.

I dagligdagen vil du opleve, at vi har højt til loftet og en uformel omgangstone, og at vi har det sjovt, mens vi arbejder.

Sammen har vi et stort engagement på tværs af fagligheder, og vi leverer altid et højt serviceniveau ud i kommunen. Det er vi stolte af!

Vi står klar til at byde dig velkommen og give dig en god start i Assens Kommune.

Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er fast på 37 timer ugentlig med tiltrædelse 1. januar 2026. Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne om lokal løndannelse.

Vi gør opmærksom på, at du skal indhente straffeattest inden ansættelse.

Vil du vide mere Hvis du har spørgsmål eller ønsker at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Lene Wilhøft på tlf. 29 37 90 68.

Er du nysgerrig på, hvad Assens Kommune er for en arbejdsplads, kan du følge os på de sociale medier via #vierassenskommune.

Ansøgningsfristen er den 19. november 2025, og vi indkalder til samtaler umiddelbart herefter. Samtaler afholdes den 25. november 2025.

Vi glæder os til at høre fra dig!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Assens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Assens Kommune, Rådhus Allé , 5610 Assens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/92044c5e-9d79-4e40-a5fc-c85518c6c0b9

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet