Kickstart din karriere som kontorelev i Assens Kommune

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du et spændende uddannelsesforløb med udfordringer og ansvar, som åbner nye døre for dig i arbejdslivet?
Vil du arbejde med mennesker og have forskellige opgaver inden for service, administration, sagsbehandling samt økonomi?
Og har du lyst til at blive en del af et stærkt fællesskab, hvor din indsats og dit engagement værdsættes?
Er du klar til at kickstarte din karriere i en organisation, hvor udvikling og læring er i fokus?
Så bliv kontorelev i Assens Kommune og få en uddannelse med muligheder!

Hos Assens Kommune søger vi pr. 1. september 2025 engagerede kontorelever, der ønsker at gøre en forskel og få en bred kontoruddannelse med speciale i offentlig administration.

Medindflydelse på uddannelsesforløbet

Kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration er 2-årig og veksler mellem teori på Tietgen Business og praksis på arbejdspladsen.

Som kontorelev har du base på Assens Rådhus, hvor du kommer i praktik i 3 forskellige afdelinger af hver 8 måneders varighed.

En af afdelingerne skal være Løn og Personale eller Økonomi, og de sidste 2 afdelinger kan du selv ønske, det kan fx være Stab og Ydelse, Borgerservice, Børn, Unge og Familieindsatser eller Byrådssekretariatet.

Du har dermed en unik mulighed for selv at præge din uddannelse og prøve kræfter med mange forskellige arbejdsopgaver, så du efterfølgende står med gode kort på hånden.

Under uddannelsen får du ansvar og indflydelse på din hverdag, og du kommer til at arbejde med mennesker og en bred vifte af opgaver.

Din arbejdsdag vil ofte være en god blanding af nye udfordringer og mere rutineprægede opgaver.

Eksempler på arbejdsopgaver som kontorelev:
  • Borgerbetjening – guide i selvbetjeningsløsninger, forny pas og kørekort og besvare borgerhenvendelser
  • Løn og personaleadministration – indberette løn, fortolke overenskomster, udarbejde lønforslag og lave ansættelsesbreve
  • Økonomi – bogføre, betale fakturaer, afstemme konti og lave budgetopfølgninger
  • Sekretærbistand – koordinere, planlægge og booke møder, udarbejde dagsordner og referater samt journalisere.

Når der afholdes valg, kommer du også til at deltage som valgsekretær på et valgsted og i optællingen af stemmer.

Et attraktivt uddannelsessted

Det er vigtigt for os, at vores elever trives, udvikler sig og er en del af fællesskabet.

Derfor er vi også stolte af, at Assens Kommune flere gange er blevet indstillet til Årets Fynske Læreplads.

Vi er løbet med den fornemme titel i 2019 og 2024, og vi gør os umage for fortsat at leve op til titlen.

Vores elever udtaler:

"Som elev i Assens Kommune føler man sig som en del af hele arbejdspladsen, hvor man er på lige fod med alle andre. Min mening er ikke mindre værd, fordi jeg er elev" – Caroline

"Der er stort fokus på, at man har forskellige og spændende arbejdsopgaver, og der er tillid, støtte og anerkendelse fra både vejleder og kollegaer" – Henriette

Humor og fællesskab er en naturlig del af vores hverdag, og vi er fleksible og har fokus på balancen mellem privat- og arbejdsliv.

En del af et stærkt fællesskab

Uanset hvilke afdelinger du kommer i, står der et hold af dygtige, ambitiøse og engagerede kollegaer klar til at tage godt imod dig og klæde dig på med nye kompetencer.

Du får en fast og erfaren praktikansvarlig i hver afdeling, der guider og hjælper dig i det daglige arbejde.

Og den uddannelsesansvarlige for alle kontorelever følger og støtter dig under hele uddannelsesforløbet.

Kontorelev – en uddannelse med muligheder

Du bliver også en del af vores elevnetværk på rådhuset, hvor du er sammen med andre 1. og 2. års elever.

Vores nuværende og tidligere elever giver udtryk for, at de har et særligt fagligt og socialt fællesskab i netværket, hvor de bl.a. sparrer, udveksler erfaringer og spiser frokost sammen i faste intervaller.

Du kan blive en del af holdet, hvis...
  • Du er nysgerrig, imødekommende og bidrager med godt humør.
  • Du har mod på udvikling og udfordringer, men trives også med rutineprægede opgaver.
  • Du er god til at samarbejde og har en positiv tilgang til både opgaver og andre mennesker.
  • Du er ambitiøs og ansvarsbevidst og ved, at gode resultater kræver en indsats.
  • Du kan både give og modtage konstruktiv feedback.
  • Du kan formulere dig klart og præcist – både mundtligt og skriftligt.
  • Du har kendskab til Office-pakken og mod på at lære nye IT-systemer.
  • Du har bestået eller forventer at bestå en uddannelse med adgangsgivende niveauer til offentlig administration.
Løn og arbejdstid

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, og vi har flextid.

Du får løn under hele din uddannelse efter overenskomsten mellem KL og HK/Kommunal:

  • Under 25 år: 1. års løn: 15.987,83 kr./mdr. 2. års løn: 16.608 kr./mdr.
  • Over 25 år: 23.987,83 kr./mdr. + pension

Assens Kommune betaler udgifter til skolebøger og evt. studietur.

Er du blevet nysgerrig og vil vide mere?

Du kan finde yderligere information om uddannelsen inkl. adgangskrav og møde vores elever på www.assens.dk/elev.

Har du spørgsmål, er du også meget velkommen til at kontakte:

  • Uddannelsesansvarlig Katja Mickley på tlf. 64 74 74 25
  • Kontorelev Henriette Nielsen på tlf. 64 74 74 15 
  • Praktikansvarlig Morten Skytte på tlf. 64 74 74 30
Din ansøgning og processen

I din ansøgning ser vi gerne, at du skriver: hvorfor du ønsker at blive elev i netop Assens Kommune, hvad du kan byde ind med af personlige kompetencer og erfaringer fra skole og/eller arbejde, og hvorfor du tænker, at vi skal vælge hinanden til.

Desuden skal du vedlægge CV, relevante eksamensbeviser eller standpunktskarakterer.

Ansøgningsfristen er den 2. marts 2025.

Vi afholder ansættelsessamtaler den 11. marts 2025 og inviterer til samtale pr. mail.

Vi glæder os til at høre fra dig!


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=7fbf57b9)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Assens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Assens Kommune, Rådhus Allé, 5610 Assens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-03-2025; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f7d4f042-9555-403e-9b06-421dd943c1c1

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet