Økonomikonsulent til Økonomiservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at understøtte organisationen med rådgivning og sparring i økonomiopgaver? Vil du tage del i den daglige drift og medvirke i den løbende udvikling og digitalisering af arbejdsgange inden for økonomiområdet? Og er du klar på at blive en del af et team med et godt arbejdsmiljø, hvor vi løbende sparrer med hinanden, har stor frihed i opgaveløsningen og mulighed for at arbejde hjemmefra? Så håber vi, at du vil være vores nye kollega.

Hos Økonomiservice i Assens Kommune søger vi en ny serviceminded kollega til en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. marts 2023 eller efter aftale.

Vi kan tilbyde dig et godt arbejdsmiljø, hvor der er stor frihed i opgaveløsningen, og hvor vi løbende sparrer med hinanden. Du vil få en god introduktion til afdelingen og grundig oplæring af erfarne kollegaer.

Der er mulighed for at arbejde hjemmefra op til to dage om ugen.

Om jobbet

Som økonomikonsulent vil du få en afvekslende hverdag, hvor opgaverne vil veksle mellem drifts- og udviklingsopgaver. Du vil få en bred kontaktflade i hele organisationen, med daglig kontakt til decentrale brugere fra forskellige faggrupper og på forskellige niveauer.

Tendenser og krav omkring digitalisering og automatisering gør, at vi står over for mange nye muligheder de kommende år, og det er et mål at udnytte mulighederne endnu mere. Du skal derfor have fokus på konstant forbedring af processer og nye digitale og automatiserede arbejdsgange.

Dine opgaver vil primært være følgende:

  • Økonomisupport, hvor vi dagligt svarer på spørgsmål fra interne brugere og eksterne samarbejdspartnere
  • Medvirke ved implementering af nye funktioner i økonomisystemet, herunder formidling til decentrale brugere. Aktuelt effektivisering af fakturabehandlingen
  • Udarbejdelse af vejledninger, tips og tricks, og undervisning af decentrale brugere i brugen af økonomisystemet KMD Opus
  • Systemadministration, herunder brugerstyring i KMD Opus
  • Bogholderiopgaver og opfølgningsopgaver – f.eks. hjælpe med bankbogføringer i travle perioder, modregning af kreditnotaer, opfølgning på B-skat
  • Ledelsestilsyn, herunder sikre at stikprøvekontroller gennemføres
  • Tovholder på ajourføring af forretningsgange samt vejledninger til Assens Kommunes Principper for Økonomistyring.

Hovedvægten af dine opgaver løses i KMD OPUS Økonomi.

Hvem er vi

Økonomiservice består af et team på seks økonomikonsulenter og en elev. Teamet er organisatorisk placeret i afdelingen Indkøb og Økonomiservice, som er en del af den centrale stabsfunktion Økonomi og Løn i Assens Kommune.

Teamet servicerer og rådgiver alle dele af organisationen i forhold til løsning af de daglige økonomiopgaver. Vi er kendetegnet ved, at vi har et godt sammenhold og, at vi vægter ordentlighed, tillid, og en god uformel omgangstone højt.

Hvem er du

Vi forestiller os, at du er kontoruddannet, kommunom, administrationsbachelor eller lignende, og det vil være en fordel, hvis du har kendskab til offentlig økonomi og økonomisystemet KMD OPUS.

Desuden forventer vi, at du:

  • Er initiativrig og formår at tænke i helhedsløsninger
  • Er nysgerrig og har interesse for både drift og udviklingsopgaver
  • Har gode formuleringsevner og formår at tilpasse din kommunikation til modtagerens niveau
  • Har let ved at sætte dig ind i nye systemer.

Vi fortrækker, at du har erfaring fra en lignende funktion, men er samtidig åben over for den rette person, som kan og vil lære opgaverne.

Løn- og ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst og ud fra reglerne om lokal løndannelse.

Vi gør opmærksom på, at straffeattest indhentes ved ansættelse.

Vil du vide mere

Hvis du har brug for at vide mere eller har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder i Indkøb og Økonomiservice Sanne Skovgård Nielsen på tlf. 64 74 73 92 eller mobil 21 99 94 03.

Hvis du ønsker det, vil der være mulighed for at aftale et kort kaffemøde, hvor du kan høre mere om stillingen og Assens Kommune som arbejdsplads. 

Ansøgningsfristen er torsdag den 18. januar 2024, og vi forventer at holde samtaler tirsdag den 23. januar 2024.

Vi glæder os til at høre fra dig.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=d8aa9224)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Assens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Assens Kommune - Økonomi, Rådhus Allé, 5610 Assens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5962403

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet