Økonomikonsulenter til Assens Kommunes centrale økonomifunktion

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du imødekommende, tillidsvækkende, og har du let til smil? Bliver smilet endnu større, når du hører ord som effektmål, KPI eller pivottabel? Kribler det i fingrene og stiger din puls en smule ved tanken om et budget på flere hundrede millioner og uendelige Excel-ark? Får du en rar følelse i kroppen, hvis "kassen stemmer", og det helt går op til sidst? Så er det måske lige dig, vi søger!

Hos Budget og Regnskab, der er en del af den centrale økonomifunktion i Assens Kommune, søger vi to nye kollegaer.

Den ene stilling er på ældreområdet, og den anden stilling er på kultur og fritidsområdet og den central administration.

Stillingerne er som udgangspunkt på 37 timer om ugen med tiltrædelse den 1. april 2024 eller efter aftale.

Der er mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.

Hvem er vi

Budget og Regnskab er en del af en central økonomifunktion, som tæller 20 økonomikonsulenter og 3 udbudskonsulenter.

Vi understøtter såvel det decentrale niveau som den øverst administrative og politiske ledelse. 

Vi arbejder tæt sammen med kommunens fagområder på såvel det strategiske niveau som i relation til den løbende drift.

Samarbejdsrelationerne er præget af en uhøjtidelig og uformel tone med opgaven i centrum. Vi prioriterer resultater, arbejdsglæde og trivsel højt.

Vi arbejder i teams, hvor vi veksler mellem selvstændig opgaveløsning og tværfaglig sparring.

Budget og Regnskab er placeret i et åbent og moderne kontorlandskab, hvor man naturligt bliver en del af et større fællesskab.

Om jobbet

Opgaverne som økonomikonsulent vil blandt andet omhandle:

  • Budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse
  • Udarbejdelse af analyser og ledelsesinformation
  • Udvikling af den løbende økonomistyring
  • Sparring med fagområdet på alle niveauer
  • Anvendelse af styringsværktøjer samt prognose- og budgetmodeller

For begge stillinger gælder, at du bliver en del af et velfungerende team, hvor der er en høj trivsel og et godt kollegialt fællesskab.

For at sikre at du bliver godt klædt på til opgaverne vil der være sidemandsoplæring og du vil blive tilknyttet en faglig teamkoordinator.

På sigt vil du få ansvar for og ikke mindst mulighed for at præge dine egne opgaver.

Du kan læse mere om stillingerne i: Uddybende stillingsbeskrivelser - økonomikonsulenter til central økonomifunktion.

Hvem er du

Som kollega er du en holdspiller, som ønsker at blive en del af et engageret og serviceminded team.

Du har samtidigt et godt humør og et stort engagement, ligesom du har lysten til at udvikle dig både fagligt og personligt.

Som økonomikonsulent har du en naturlig interesse for tal og økonomi. Det er en fordel, hvis du har erfaring med Excel, hvor du har brugt formler, funktioner og tabelopslag.

Derudover vil det være en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med økonomisystemer. Vi arbejder bl.a. med OPUS.

Det vil være en naturlig del af jobbet at lave analyser og beregninger, og det forventes, at du kan præsentere dine resultater for både kollegaer, fagchefer og andre relevante samarbejdspartner. Det vil derfor ligeledes være en fordel med erfaring indenfor PowerPoint og/eller præsentationer generelt.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan både være en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse, en HK-kontoruddannelse eller anden relevant økonomisk uddannelse.

Du har måske erfaring fra en tilsvarende stilling eller har siddet med administrative opgaver på en større kommunal institution eller lignende.

Erfaring er dog ikke et krav, og vi hører også meget gerne fra dig, hvis du er nyuddannet.

Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst og ud fra reglerne om lokal løndannelse. Der vil således være mulighed for forhandling af et individuelt løntillæg.

Assens kommune tilbyder egen sundhedsordning og frokostordning.

Vi gør opmærksom på, at straffeattest indhentes ved ansættelse.

Vil du vide mere

Har du spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Budget og Regnskab Signe Eithz Tinglev på telefon 21 59 33 97.

Ansøgningsfristen er den 18. februar 2024 kl 23.59, hvor samtalerne vil blive afholdt den 21. og 22. februar.

Til samtalen vil vi bede dig løse en mindre case, som du vil få udleveret på dagen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=415dfe8a)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Assens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Assens Kommune - Økonomi, Rådhus Allé, 5610 Assens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975355

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet