Socialfaglig medarbejder til bostøtteteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til og mod på at arbejde som bostøtte? Kan du se mennesket bag misbruget, diagnosen og udfordringerne? Er du god til at møde borgeren præcis der, hvor de er, uden at lade dine egne normer og standarder få indflydelse? Og kan du navigere i og veksle imellem faglige tilgange og målgrupper? Så er det måske lige dig, vi søger!

Vi søger nye kræfter til en fast stilling hos Bostøtten i Assens Kommune med opstart hurtigst muligt.

Timetallet aftales, men vi forestiller os 30-34 timer om ugen.

Vi tilbyder et job med en høj grad af frihed under ansvar, hvor der er mulighed for at udvikle sig og arbejde med mange forskellige borgergrupper, og hvor man ligeledes har mulighed for at søge god sparring og erfaringsudveksling med dygtige kollegaer. 

Hvem er vi

Vi er et bostøtteteam, som rummer målgrupperne senhjerneskade, handicap og psykiatri, herunder også misbrug og socialt udsatte, så der vil være mulighed for at arbejde med flere områder. Vi har dog en overvægt af borgere indenfor psykiatri-området. 

Vi arbejder ud fra en indsatsplan lavet ud fra VUM, SEL §85 og §82b, og skaber i samarbejde med borgeren delmål og handlinger, som der samarbejdes kontinuerligt ud fra.

Vi er forankret sammen med SKP-ordningen (SEL §99) og fire socialrådgivere, der også varetager andre indsatser under socialområdet.

Arbejdsformen kræver en konstant fleksibilitet, omstillingsparathed og samtidig en ro og anerkendende tilgang over for de borgere, vi møder i egen bolig.

Vi arbejder systematisk med delmålene, og det forventes, at du kan afslutte indsatsen hos borgeren, når målet er opnået, og at du derefter kan tage imod nye opgaver hos andre borgere.

Vi arbejder med at skabe flow i indsatserne, og har et godt samarbejde på tværs af socialområdet.

En af vores vigtigste opgaver er at understøtte borgerens vej til en så selvstændig tilværelse som muligt, og at vi sammen med borgeren tror på processen og målet.

Typisk har man en forholdsvis fast borgergruppe man tilrettelægger sin uge ud fra, og der er stor selvtilrettelæggelse i jobbet. Det forventes, at man deltager aktivt i personalegruppen - fagligt som kollegialt.

Hvem er du

Vi ser gerne at du er uddannet pædagog, sundhedsfaglig uddannet eller lignende.

Erfaring er en stor fordel, og du skal kunne varetage borgere på egen hånd i borgerens bolig. Jobbet kræver en vis mængde robusthed.

Du skal kunne dokumentere dit arbejde sagligt, fagligt og præcist. Vi anvender Nexus.

Vi ser også ind i en langt mere digital fremtid, hvorfor du skal være fuldt ud fortrolig med – og indstillet på – at bruge digitale løsninger, særligt Teams og andre gængse programmer. 

Vi arbejder med at yde virtuel vejledning, som det forventes, at du kan se dig selv i - det skaber fleksibilitet og nye muligheder for borgerne.

Om jobbet

Arbejdstiden foregår på hverdage mellem kl. 7 og kl. 17. Vekslende arbejdstid må forventes, ligesom arbejdsstedet også kan variere mellem Aarup og Assens. ??????

Som udgangspunkt er du selv med til at planlægge din ugentlige vagtplan, så den tilgodeser dit privatliv, men der vil være tidspunkter og ind i mellem akutte situationer, der kan gøre at arbejdstiden ændres en smule.

Du møder som udgangspunkt ind om morgenen, og frekventerer derefter kontoret i løbet af dagen, som det passer ind med dine besøg.

Det er en fordel, at du ser muligheder og fordele i vekslende arbejdstid, hvor vi tilrettelægger indsatsen og tilbuddet efter borgernes vurderede støttebehov.

Vi tilbyder et højt fagligt og godt kollegialt miljø, hvor vi tager hånd om borgerne og indsatserne i fællesskab, og vægter lige ledes faglig sparring og hinanden højt. Vi har supervision flere gange årligt med en ekstern supervisor.

Herudover har vi strukturerede, kollegiale sparringer med hinanden i teamet. 

Vi sørger for at hjælpe dig godt ind i jobbet, men det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at igangsætte pædagogiske indsatser og handlinger selvstændigt, samt hviler i din egen faglighed.

Kørekort er en forudsætning for jobbet.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn efter gældende overenskomst og ud fra principperne om lokal løndannelse. 

Vi gør opmærksom på, at straffeattest indhentes ved ansættelse.

Vil du vide mere

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Anne-Sofie L. Madsen på telefon på 61 61 35 83. 

Ansøgningsfristen er den 18. august, og vi indkalder og holder samtaler løbende.

Vi glæder os til at høre fra dig!


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=667e10e7)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Assens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid

-Arbejdsgiver:

Assens Kommune - Bostøtte og Beskæftigelse, Rådhus Allé, 5610 Assens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=667e10e7&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5884580

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet