Socialrådgiver søges til udvikling af sammenhængende borgerforløb i Myndighed Sundhed / Ældre

dato

Vil du være med til at bygge bro mellem kommunale indsatsområder og understøtte det gode borgerforløb for borgere med fysiske, psykiske og sociale udfordringer? Og kan du se dig selv udvikle helt nye samarbejdsformer og skabe sammenhængende borgerforløb sammen med erfarne, dygtige og hjælpsomme kolleger? Så er du måske vores nye medspiller!

I Myndighed Sundhed / Ældre søger vi en ny kollega med kendskab til økonomi, jura og administrativ viden som Socialrådgiver til en nyoprettet projekt stilling i en to årig periode med tiltrædelse den 1. marts 2025. Ansættelsestimer efter aftale.

Om jobbet

Jobbet er forankret i Myndighed Sundhed / Ældre med fast arbejdsplads på Center for Rehabilitering og Akutpleje i Vissenbjerg. Du vil også have en udekørende funktion, hvor du skal besøge borgere i eget hjem, og det er derfor nødvendigt, at du har kørekort.

Som Socialrådgiver på Center for Rehabilitering og Akutpleje bliver du tovholder på komplekse borgersager, og du vil møde borgere med fysiske, psykiske og sociale udfordringer, der gør, at de ofte "lander mellem to stole".

Du sætter borgeren i centrum, og kan via dit overblik og indsigt i kommunale tilbud finde de rette løsninger for borgerens situation, og du kan bidrage med at skabe flow i forløbet.

Borgerne kan være i midlertidige forløb på Center for Rehabilitering og Akutpleje eller bo i eget hjem og f.eks. være på vej i plejebolig.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå af:
  • Hjælpe borger med økonomiske forhold f.eks. ansøgning om tilskud til flytning, boligindskud, boligstøtte, sanering af bolig mm.
  • Koordinering af hjælp til flytning fra eget hjem til ældre- eller plejebolig, f.eks.:
    • fremvisning af bolig
    • nedpakning og flytning
    • evt. køb af nye møbler mm.
    • flytning af adresse herunder lægeskift
    • evt. oprette MitId
    • rydning af gammel bolig mm.
Det kan vi tilbyde:
  • Mulighed for selv at være med til at forme stillingen
  • Et spændende, varieret og ansvarsfuldt job med faglige udfordringer og stor selvstændighed, hvor to dage aldrig er ens
  • Et fagligt fællesskab med erfarne, dygtige og hjælpsomme kolleger
  • En arbejdsplads i konstant udvikling med nye faglige og organisatoriske tiltag og krav
  • Mulighed for at være selvtilrettelæggende, så du har medindflydelse på, hvordan din arbejdsdag ser ud
Hvem er vi

Myndighed Sundhed / Ældre består af 22 medarbejdere, og vi er en dynamisk og ambitiøs afdeling, hvor vi forventer, at du er åben for sparring med dine kolleger, idet vi har stort fokus på kollegial supervision i vores visitationspraksis, som er præget af stor kompleksitet.

I Assens Kommune vægter vi den rehabiliterende tilgang i samarbejdet med borgerne højt.

Desuden vægter vi et højt fagligt niveau samt et indgående kendskab til relevant lovgivning for området. Vi samarbejder tæt med kommunens jurister.

Center for Rehabilitering og Akutpleje er tilbud til borgere med behov for intensiv rehabilitering eller gæsteophold/aflastning.

Borgerne har typisk behov for følgende:

  • genoptræning og rehabilitering efter sygehusindlæggelse eller efter sygdom uden indlæggelse
  • behandling, hvor borgerens behov for pleje er svært at imødekomme i eget hjem, f.eks. fortsat ustabile og komplekse forløb efter udskrivelse fra sygehuset
  • akutpleje til forebyggelse af hospitalsindlæggelse
  • afklaring, herunder vurdering og afklaring af borgerens ressourcer, samt af fremtidig behov for rehabiliterende indsats
  • aflastning af pårørende.

Du vil blive en del af et fagligt stærkt hold, som rummer både social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, sygeplejersker, visitator, husassistenter, fysioterapeuter, ergoterapeut, hvor vi har fokus på kompetenceudvikling.

Hvem er du

Din faglige baggrund er ikke alt afgørende, men vi forestiller os, at:

  • Du har en relevant uddannelse, fx som socialrådgiver
  • Du arbejder selvstændigt og kan agere tovholder i en ofte kompleks livssituation
  • Du kan bevare overblikket i kaosfyldte situationer og er god til at skabe struktur, forudsigelighed og tryghed
  • Du er robust, har gennemslagskraft og kan træffe beslutninger i pressede situationer
  • Du har kendskab til kommunale sagsgange og erfaring med dokumentation
  • Du er udadvendt, opsøgende og god til at kommunikere
  • Du er fleksibel, du motiveres af udfordringer og søger kreative og smarte løsninger
  • Du er rummelig, udviser tillid og respekt og evner at skabe relation til borgere og samarbejdsparter
  • Du har gode organisatoriske kompetencer, særligt i forhold til tværsektorielle forløb og samarbejder
  • Du har meget gerne erfaring med borgere med fysiske, psykiske og sociale udfordringer
Løn og ansættelse

Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og ud fra reglerne om lokal løndannelse.

Vi gør opmærksom på, at der indhentes straffeattest inden ansættelse kan finde sted. Straffeattesten henter du selv digitalt med NemID på www.borger.dk eller www.politi.dk.

Vil du vide mere

Har du spørgsmål, eller er du blevet nysgerrig på stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Myndighed Sundhed / Ældre Mai-Britt Tingsager på telefon 64 74 66 12 / 40 49 61 45 eller leder af Center for Rehabilitering og Akutpleje Lene Hauberg Andersen på telefon 64 74 63 62 / 25 23 29 83.

Ansøgningsfristen er søndag den 26. januar 2025, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 29. januar 2025.

Bilag til stillingsannoncen:


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=023b5e05)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Assens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Assens Kommune - Myndighed, Rådhus Allé, 5610 Assens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7d00c9c0-639b-4e18-8f9d-e5ba9ade9370

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet